Adobe Summit EMEA 2015

Adobe Summit EMEA 2015

Každoroční evropské vydání konference o produktech Adobe z oblasti digitálního marketingu je opět za mnou. Již po páté jsem se měl možnost – tentokrát pravděpodobně jako jediný zástupce partnerských agentur z České a Slovenské republiky – zúčastnit této skvěle zorganizované události. Naopak účast ze strany našich klientů byla letos nejvyšší (7), i tak ale Češi a Slováci přispěli k celkové účasti více než 4000 lidí pouze symbolicky.

Akce se opět konala v londýnském International Convention Center ExCeL a bylo znát, že šlo již o třetí ročník konaný na tomto místě. Vše podařilo organizačně skvěle doladit. Poprvé se podařilo zajistit WiFi ve všech prostorách konference bez jediného výpadku a to je při zmíněné účasti a neustálém nárůstu využívání několika zařízení současně opravdu úctyhodné. V minulých letech se po čas hlavních keynotes, kdy je v jednom sálu většina zúčastněných, občas objevila drobnější zakolísání.

Střípky z briefingu pro partnery

Jako každý rok jsem se před samotným začátkem konference účastnil zahřívacího půldne pro partnery. Kromě tradičního udělování cen nejúspěšnějším partnerům v jednotlivých regionech jsme byli předběžně seznámeni s obsahem konference, abychom byli o lekci napřed před našimi účastnícími se klienty a mohli na ně dělat ramena. Mezi změnami v partnerském programu mě navíc příjemně překvapilo oznámení možnosti získat Sandbox Accounty ve všech produktech Adobe – dlouho žádaná věc, která nám partnerům umožní opravdu do detailu všechna řešení vyzkoušet a nemusel se tak spoléhat pouze na obchodně zaměřené materiály v momentě, kdy některý z našich klientů stojí o některé z dalších řešení v rámci Adobe Marketing Cloud.

Hlavní body konference

Oblačno v Londýně

Prezentující vrcholní manažeři Adobe (letos poprvé po několika letech mezi nimi chyběl Shantayu Narayen – CEO Adobe) zrekapitulovali změny, které se udály v jejich portfoliu.

Mezi ty zajímavější bych zařadil pokus o znovuoživení technologií kolem PDF – mezi Creative Cloud (vlajková loď Photoshop) a Marketing Cloud (Analytics, Tatget a další) nově přibyl také Document Cloud. Nejspíš půjde o nový přístup k řešení DMS a souvisejících problematik, ale pro mě je toto téma přeci jenom trochu okrajové.

Programem se také prolínala začínající kampaň v souvislosti s výročím 25 let Photoshopu, takže všichni účastníci dostali jako dárek roční předplatné služby Creative Cloud v základní variantě určené k práci s fotografiemi.

Marketing Cloud a související oznámení

Hlavní oblastí zájmu ale přeci jenom byly změny v Marketing Cloudu. Adobe oznámilo rozšíření sady šesti hlavních řešení o dvě další – Primetime (nástroj k distribuci videa na internetu pro různá přístupová zařízení) a Audience Manager (nadstavbu nad klíčový platformní prvek Marketing Cloudu – Profiles & Audiences, která umožňuje snazší integrace publik z externích zdrojů dat jako jiné firemní databáze či publika z nástrojů třetích stran). Adobe také oznámilo strategické partnerství s Microsoftem a jejich řešením CRM Dynamics. To zní jako vcelku zajímavá zpráva, protože právě CRM v Marketing Cloudu citelně scházelo. Nicméně je otázkou, zda právě řešení Microsoftu bude tím nejvhodnějším. Jak vtipně poznamenal Tomáš Rauch z ČSOB, po oznámení partnerství s Microsoftem se obvykle akcie příslušné společnosti začnou propadat 🙂

Odpolední praktická náplň konference

V rámci odpoledních Breakout Sessions zaměření obsahu konference přešlo na Case Studies, Best Practices a Hands-on Labs v rámci kterých jsme se měli možnost lépe seznámit z praktickým využitím všech nástrojů nejenom od Adobe. Zde byl znát od loňska celkem znatelný posun. Většina věci, které byly loni pouze ve stádiu uveřejnění se postupně dostává do praxe a jsou vidět první reálné výsledky. Kdybychom neměli možná zbytečný respekt z akce evropských rozměrů, zcela jistě by v programu nezapadly ani naše úspěšné realizace využívající nejnovější možnosti propojení Adobe Analytics a Target.

Osobně pro mě byl letos zklamáním koncept Hands-on Labs, který se mi loni hodně líbil. Prezentující z Adobe nejspíš díky pozitivní odezvě z loňska tento model posílili, ale zaměření se tím posunulo více na začátečníky. Přínos pro pokročilejší účastníky tedy značně poklesl.

Hlavní hvězdy programu

Jak se již v minulosti stalo dobrým zvykem, zve Adobe na pódium též zajímavé osobnosti, které nejsou nutně z oblasti digitálního marketingu. V programu se proto letos objevil i Brian Cox (fyzik, zabývající se původem vesmíru), Kevin Jorgeson (horolezec, který je známý pokořením Dawn Wall na masivu El Capitan v Yosemite National Park) a Benedict Cumberbatch (herec, kterého můžete znám ze seriálu Sherlock, či filmů Start Trek: Do temnoty nebo Kód Enigmy). Ačkoliv je v rámci programu vždy cítit snaha o to, propojit životní příběhy těchto osobností s tématy z oboru digitálního marketingu, tentokrát se to podařilo snad jen Brianu Coxovi, který se zaměřil na popsání způsobů, jakým dnešní vědci přicházejí na nové objevy. Zde se podobnost s bádáním v datech o chování zákazníků nalézt dala. Naopak Benedict Cumberbatch Adobe příliš nepotěšil, když v rámci rozhovoru s ním prohlásil něco ve smyslu, že digitální marketing ho nezajímá. Není se čemu divit. Podobné celebrity nemusí o příznivce bojovat jako většina komerčních firem a přílišná pozornost celého světa je jim spíše na obtíž.

Shrnutí

Summit je pro mě vždy příležitostí setkat se se starými známými z oboru a s našimi kontakty v Adobe, což nám pomáhá lépe plnit požadavky a očekávání našich klientů. Zároveň mám vždy možnost přiučit se, jak Adobe svoje produkty prezentuje, jaké best practices doporučuje při jejich využívání a také možnost sledovat, jak na to vše reaguje cílová skupina – tedy marketéři, analytici a další specialisté z řad klientů, kteří využívají internet ve svém byznysu. Bezchybná organizace nám všem umožňuje oddychnout si od řešení každodenních problémů a potřeb a všichni tak máme možnost vyměnit si zkušenosti, promyslet další tahy a získat potřebné konexe, aby byl náš pracovní život o něco snazší.

Pokud máte zájem seznámit se s produkty Adobe z balíku řešení Marketing Cloud, neváhejte mě kontaktovat na adrese lukas.cech@etnetera.cz


Komentáře

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.