Blog a jiné zápisky

Hledáme digitálního analytika

Hledáme digitálního analytika

Tag Manager Analytics Javascript Konverzní kód UTM tagy Heatmapa Multichannel atribuce Chytáš se aspoň u půlky výrazů? Skvělý, možná jsi náš člověk, pokračuj dál: Náš vysněný kandidát: má nutkavou potřebu komunikovat prostřednictvím dat svá tvrzení opírá o nezpochybnitelná fakta dokáže vysvětlit, proč a jak měřit vybrané interakce dokáže si rychle spíchnout testovací webík a ověřit vlastní návrh […]

Číst více

Všichni chtějí do O2

Všichni chtějí do O2

Naše aktuálně nejoblíbenější telco firma spustila v posledních dnech nový kariérní web. A my měli tu čest podílet se na jeho UX. Proč nám tento relativně malý projekt udělal takovou radost? Protože jsme měli možnost ho udělat z našeho pohledu správně. Jak pracujeme (UX design proces) K tomu, abyste pochopili, co v našem pojetí znamená „dělat UX správně“, byste měli […]

Číst více

Adobe Summit 2016

Adobe Summit 2016

Ve dnech 10. – 12. května 2016 jsem měl možnost již po šesté navštívit londýnský Summit Adobe pořádaný každoročně se zaměřením na témata z oblasti digitálního marketingu. Několik posledních let se točil Summit kolem faktu, že traffic z mobilních zařízení neustále roste a že brzy předežene desktop. A letos se to prostě a jednoduše stalo. […]

Číst více

Hledáme chytrého e-mailistu

Hledáme chytrého e-mailistu

Spam trap Segmentace Trigger Responziva Feedback Loop Autoresponder Chytáš se aspoň u půlky výrazů? Skvělý, možná jsi náš člověk, pokračuj dál: Bude se ti hodit, pokud: kóduješ v HTML a CSS krásné a responzivní e-maily máš v malíčku Excel nebo i složitější databáze přemýšlíš o uživatelském zážitku pro lepší účinek používáš personalizaci a segmentaci jsi tak trochu šťoura – testuješ, analyzuješ data a […]

Číst více

Už žádné odhlašování aplikace Litmus

Už žádné odhlašování aplikace Litmus

Litmus.com, což je webová aplikace na testování emailů, nám dělal problémy při testování emailů s odhlašováním na jedno kliknutí (one-click opt-out). Protože všechny odkazy v emailu poctivě „proklikává“ (včetně odkazu pro odhlášení), tak při testování vždy spolehlivě odhlásil sám sebe. A před dalším testem bylo nutné odstranit jeho statickou testovací adresu ze suppression listu. Řešili jsme to s […]

Číst více

Jak ušetřit 57 % nákladů na e-mailing?

Známé pořekadlo zní: 50 % výdajů na marketing jsou vyhozené peníze – jen nevíme, které to jsou. V e-mailingu naštěstí řešení existuje, i když si ho naši klienti často nechtějí vůbec připustit. Jde o to, že v databázi mají neaktivní zákazníky. Tito zákazníci nijak nereagují na zasílané kampaně, tím pádem je zbytečné platit za to, že jim […]

Číst více

Stopadesátý report z Marketing Festivalu

Stopadesátý report z Marketing Festivalu

Letos se Marketing Festivalu zúčastnili dva členové týmu Etnetera Activate – Lukáš (usměvavý digitální analytik) a Pavel (fousatý nadšenec do e-mailingu). Přečtěte si jejich názory na marketingovou událost roku z Brna. Úvod a organizace Miluju Jindru! Tak a je to venku. Jinak se to prostě popsat nedá (snaha zhodnotit #mktfest konformě by navíc stejně v […]

Číst více

Zkušenosti s náramkem Fitbit Charge HR

Zkušenosti s náramkem Fitbit Charge HR

Update 20.8.2016. Po roce a měsíci nošení se náramek rozpadl. Vypadlo tlačítko a konektor k nabíjení to má také za pár. A jak ukazuje https://www.alza.cz/sport/fitbit-chargehr-black-d2272087.htm, tak v to nejsem sám. Mimochodem Alza má za tyhle zveřejněné statistiky u mně hodně velký palec nahoru. A nyní k původními texu…. Dovolil jsem si sepsat malou recenzi toho, co umí nový […]

Číst více

Checklist: 10 nutností před spuštěním eshopu

Checklist: 10 nutností před spuštěním eshopu

Chystáte se pustit nový eshop? Tak to jistě máte otestováno vše, co  se týče provozu, přístupnosti, výkonu a bezpečnosti. Dodavatel eshopu hlásí hotovo a ajťáci jsou spokojení. Máte však postaráno o to, aby vás vaši zákazníci po redesignu našli? A jestli jsou schopni rychle a pohodlně najít zboží, které chtějí? Připravil sem pro vás seznam 10ti věcí, které byste měli mít podchycené dříve, […]

Číst více

Praha – Tauranga: 18 014 km

Praha – Tauranga: 18 014 km

Rozesílky emailů nám dávají mnoho informací. Open rate a click rate jsou důležité obchodní údaje, které musíme změřit. Ale co se podívat na zjištěná data trochu jinak? Protože u jednoho klienta máme k dispozici i údaje o tom, v kterých místech jeho zákazníci fyzicky otevírají doručené emaily díky službě Silverpop Email Insight, využil jsem na zpracování geografických informaci Google […]

Číst více

Zásadní změna – E-mail Seznam.cz zobrazuje obrázky

Zásadní změna – E-mail Seznam.cz zobrazuje obrázky

E-mail Seznam.cz má v ČR dominantní postavení – až 70% zákazníků našich klientů má schránku na některém z jejich serverů. Doposud ale nikdy nezobrazoval rovnou obrázky v newsletterech, člověk musel kliknout pro jejich zobrazení. Od 25.9. je to ale jinak – Seznam.cz implicitně zobrazuje obrázky v e-mailech, není nutno nic vynucovat. Podle nás je to dost zásadní […]

Číst více

Spam rate 0 %

Spam rate 0 %

Cílem každé hromadné rozesílky emailů je v první řadě co nejvyšší počet zpráv, které proplují poštovními servery a zaujmou čestnou první pozici v seznamu doručené pošty. Aby tomu tak bylo, je potřeba několika kroků. Jinak může být naše úsilí naprosto zbytečné. Na doručitelnost mají vliv technické záležitosti typu DKIM a SPF, From:, plánování rozesílek, kvalita databáze a další, […]

Číst více

E-mailové přikázání první: NENAKOUPÍŠ!

E-mailové přikázání první: NENAKOUPÍŠ!

Tohle je první z dvanácti e-mailových přikázání, které můžete nasbírat během mých dovolených. Stačí jen vychytat ten správný okamžik, kdy místo mě odpovídá automat. 😉 Aby e-mailing fungoval opravdu dobře, je potřeba zvládnout přihlášení uživatelů. Aby se z náhodného návštěvníka stal loyajální zákazník, je třeba: vytipovat vhodná místa pro přihlášení a správně ho nabídnout spousta webů […]

Číst více

Gratulujeme. Emailing vám vydělal 434 443,- Kč! Skoro. Možná

Gratulujeme. Emailing vám vydělal 434 443,- Kč! Skoro. Možná

Trocha zamyšlení Vyhodnocování výkonu online kanálů je denním chlebem každého digitálního marketéra. A přesto stále znovu a znovu narážíme na stále stejné otázky a chyby. Velmi dobře jsou patrné zejména u emailingu. Proto jsem si právě tento kanál vzal jako oběť a na konkrétním příkladu a jej rozeberu. Může to vypadat jako zbytečné rýpání se […]

Číst více

Číslo týdne: 50% odměn si dělíme podle svého

Číslo týdne: 50% odměn si dělíme podle svého

Konečně se nám to povedlo. Letos poprvé jsme nastavili systém odměn už na začátku fiskálního roku. Až posčítáme všechny faktury, odečteme náklady, vypořádáme se s majiteli, úřady a ostatní havětí, zůstane nám hromádka peněz. Tu si rozdělíme mezi sebou. Ale nejdříve z ní uděláme poloviny. Princip dělení odměn První polovinu si mezi sebou rozdělíme podle […]

Číst více

Adobe Summit EMEA 2015

Adobe Summit EMEA 2015

Každoroční evropské vydání konference o produktech Adobe z oblasti digitálního marketingu je opět za mnou. Již po páté jsem se měl možnost – tentokrát pravděpodobně jako jediný zástupce partnerských agentur z České a Slovenské republiky – zúčastnit této skvěle zorganizované události. Naopak účast ze strany našich klientů byla letos nejvyšší (7), i tak ale Češi a Slováci […]

Číst více

Pozadí malé náborové kampaně

Zdá se, že náš přístup k webové analytice klienty baví. A tak defacto stále hledáme posily do týmu. Jenže kde je najít? Situace je tristní, neboť takový dobrý web analytik je něco jako superman. Musí dokázat komunikovat s klientem, pochopit jeho business potřeby a ještě k tomu umět velmi slušně API měřících nástrojů a javascript. V […]

Číst více

Povinný DKIM na Seznam.cz – co to znamená pro marketéry?

Povinný DKIM na Seznam.cz – co to znamená pro marketéry?

Seznam.cz oznámil od 1.4.2015 zpřísnění podmínek pro marketéry využívající hromadný e-mailing. Nově bude v doručených hromadných e-mailech vyžadovat tzv. DKIM podpis. Co to obnáší technicky jsem podrobně popsal v dřívějším článku, teď se podíváme, co to znamená prakticky pro marketéry. Zásadně se to totiž může dotknout transakčních e-mailů (např. s potvrzením objednávek). Používáte MailChimp, GetResponse, […]

Číst více