E-mailové přikázání první: NENAKOUPÍŠ!

E-mailové přikázání první: NENAKOUPÍŠ!

Tohle je první z dvanácti e-mailových přikázání, které můžete nasbírat během mých dovolených. Stačí jen vychytat ten správný okamžik, kdy místo mě odpovídá automat. 😉

Aby e-mailing fungoval opravdu dobře, je potřeba zvládnout přihlášení uživatelů. Aby se z náhodného návštěvníka stal loyajální zákazník, je třeba:

  • vytipovat vhodná místa pro přihlášení a správně ho nabídnout
    spousta webů má přihlášení k odběru newsletterů schované až bůhvíkde nebo je formulář pro registraci zbytečně složitý; k důkladnému zvážení se hodí i pop-up okna s výzvou k registraci
  • vždy s vědomým souhlasem (žádné předzaškrtnuté checkboxy v košíku!)
  • ideálně rovnou zkontrolovat, jestli vyplnil e-mail správně (překlepy) a nemá plný mailbox
    není totiž nic horšího, když vám člověk už dobrovolně chce dát svůj e-mail, ale překlepne se a vy místo cenného kontaktu dostanete bezcenný bounce
  • maximálně zjednodušit zadání e-mailu, namísto dlouhých textů souhlasů raději použít double opt-in proces
    spočítali jste někdy, kolik kroků musí dotyčný udělat, aby se doopravdy dostal do databáze? Dostali jste se pod 4 s double opt-in procesem?
  • nikdy, ale opravdu nikdy nekupovat cizí databáze!
    loyajalita se nedá nakupit za pár stovek, naopak si za levné peníze snadno zkazíte reputaci
  • po přihlášení hezky přivítat (uvítací seriál), aby se cítil jako doma.

Pokud budete tohle dodržovat, budou vám zákazníci hezky přibývat. Příště se podíváme na to, jak si je i udržet. Jak jste na tom vy?


Komentáře

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.