MailChimp spravil reportování SPAMů ze Seznamu

MailChimp spravil reportování SPAMů ze Seznamu

Chcete slyšet příběh, jak jsme doslova a do písmene pronásledovali lidi z MailChimpu po celém světě, aby spravili jednu z klíčových funkcí e-mail marketingu – a to reportování, kdo kliknul na Toto je SPAM? Trvalo to skoro přesně 2 měsíce, ale nakonec se to povedlo.

Začalo to celkem nevinně. Vyhodnocujeme pravidelně reporty kampaní a bylo mi podezřelé, že máme opakovaně v reportu Abuse v MailChimpu totální nulu. To se nestává moc často, zvlášť, když průměrné Open Rates kolísají kolem 10 %, což neodpovídá zrovna zdravé databázi.

Dotazem na podporu Seznamu jsme zjistili, že MailChimp má rozbitý tzv. Feedback-Loop, tj. zpětné hlášení o tom, kdo klikne na Toto je SPAM. Důvodem je, že ve svém DNS nemají správně DKIM klíč fbl.mcsv.net, kterým zprávy podepisují:

Divil jsem se, jak se to vůbec mohlo stát a jak je možné, že to lidi v MailChimpu nemají v nějakém monitoringu.

Bylo 27. ledna a zkusil jsem proto obecnou technickou podporu MailChimpu – bohužel jsem se nedostal ani přes First-line support s tím, že to, jak funguje FBL a s kým ho mají nastavené je tajná informace a nemůžou to se mnou řešit.

“Hi Pavel and thank you for your email. 

It is our policy not to name the organizations which have FBLs in place. Doing so would expose the system to the potential of gaming.  What we can say is this, most major ISP do have systems in place to report abuse to bulk ESPs such as MailChimp. 

If you have any further questions please feel free to ask. Have a good Monday!”

Nedal jsem se odbýt a hlásil jsem, že mají špatně DKIM klíč v jejich DNS. Bohužel to nepomohlo, ani když jsem je 3x uháněl na Twitteru.

Shodou náhod jsem zanedlouho jel na setkání M3AAWG, kde měli být i zástupci MailChimpu. Povedlo se mi kontaktovat přímo Deliverability Managera MailChimpu, který mi celkem ochotně vyšel vstříc s tím, že odpověď z jejich supportu rozhodně není v pořádku a že to nechá prověřit. Doufal jsem v rychlou nápravu, zvlášť, když mi už druhý den hlásil, že je to spravené. Psalo se 21. února.

Jenže nebylo. Pořád se mi nedařilo nahlásit SPAM, reporty byly pořád nulové. Další komunikace se Seznamem, další urgování lidí z MailChimpu.

Už to zkrátím. Nakonec se to finálně povedlo vyřešit 29. března a od té doby byste zase ve svých reportech měli vidět nenulová čísla v Abuse Complaints z domén Seznam.cz, Email.cz a dalších, které patří pod Seznam. Trvalo to jenom dva měsíce, stálo mě to 20 e-mailů do MailChimpu, 10 e-mailů do Seznamu (ještě jednou díky za parádní support!), 3 tweety a dvoudenní “pronásledování” jejich Deliverability managera na setkání M3AAWG v San Franciscu  :-).

Zajímá Vás, kde vlastně byla chyba? Bylo jich tam několik:

  • v prvním případě chybělo v DNS v definici klíče “p=“
  • když přidali chybějící “p=“, tak se ukázalo, že klíč není správně Base64 zakódovaný
  • když spravili Base64 kódování, tak se pro změnu ukázal nějaký “neviditelný znak”, který to zase celé rozbil
  • no a když spravili i ten neviditelný znak, tak se pokazilo něco ještě počtvrté (ale to už mi bohužel neřekli, co to přesně bylo)

Ukazuje se, že ani velké firmy nejsou prosté chyb a že je potřeba vytrvat, aby je spravili. Ale kdo vytrvá, tak nakonec uspěje. 😉


Komentáře

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.