IKEA analýza RFM

IKEA analýza RFM

Největším přínosem pro správné cílení marketingových kampaní je detailní znalost zákazníků – a data z věrnostního systému jsou pro to nejlepším možným podkladem. Proto jsme pro regionální centrálu segmentovali členy programu IKEA FAMILY pomocí analýzy RFM, která klasifikuje zákazníky na základě 3 dimenzí: Recency (času, který uběhl od poslední interakce), Frequency (četnosti interakcí se zákazníkem za celou jeho historii) a Monetary, což je celková hodnota všech nákupů.

Bavilo nás to, protože jsme mohli zúročit naše bohaté zkušenosti s e-mailingem a datovou analytikou. Výsledkem byla segmentace zákazníků, které jsme zařadili do 5 základních skupin (s detailním rozpadem do podsegmentů) včetně doporučení, jak s jednotlivými skupinami pracovat. Doufáme, že získaná data zpříjemní firmě IKEA komunikaci se členy klubu IKEA FAMILY a zefektivní jejich oslovování.