Zásadní změna – E-mail Seznam.cz zobrazuje obrázky

Zásadní změna – E-mail Seznam.cz zobrazuje obrázky

E-mail Seznam.cz má v ČR dominantní postavení – až 70% zákazníků našich klientů má schránku na některém z jejich serverů. Doposud ale nikdy nezobrazoval rovnou obrázky v newsletterech, člověk musel kliknout pro jejich zobrazení. Od 25.9. je to ale jinak – Seznam.cz implicitně zobrazuje obrázky v e-mailech, není nutno nic vynucovat. Podle nás je to dost zásadní změna. Co to znamená pro marketéry? Zeptali jsme se člověka z nejpovolanějších – produktového manažera služby E-mail Seznam.cz Davida Fingera.

Od kdy Seznam.cz načítá všechny obrázky hned při otevření e-mailu?

Od 25.9. 2015 proxujeme 100% obrázků u zpráv podepsaných pomocí DKIM, s vyjímkou těch zpráv, které se řadí mezi SPAM.

Jsou tam nějaké další podmínky (např. pro SPAM)?

Ve složce SPAM obrázky automaticky zobrazovány nebudou. Žádné další podmínky neplánujeme.

Pomůže vložení odesilatele do kontaktů k tomu, aby se obrázky načetly?

Ne a není to v plánu.

Bude mít vaše proxování nějaký vliv na načítání trackovacích pixelů (vliv na metriky – opakované načtení stejného obrázku, odřezávání parametrů trackování, apod.)

Prozatím obrázky necachujeme, proxování ovlivní trackovací pixely z hlediska ztráty informace o tom, odkud byl pixel otevřen.

Mění se nějak práce Seznam.cz s alt texty (zobrazování, respektování CSS stylů)?

Nemění.

Defacto nám tím seberete vítr z plachet, kdy našim klientům trvale vysvětlujeme, že nemají posílat celoobrázkové e-maily…

Za nás je lepší text, ale rozhodnutí je na nich, osobně celoobrázkové e-maily úplně nedoporučuji.

Nějaké další tipy a triky pro marketéry / agentury?

Další verze by měli podporovat benevolentnější zápis adresy obrázku, nicméně prozatím doporučujeme nepoužívat nezakódované mezery (namísto znaku „mezera“ je potřeba zapsat správné %20) a odřádkování v src adresách obrázků (tj. celou adresu obrázku mít na jednom řádku).

Co to tedy doopravdy znamená?

Znamená to zejména dvě věci:

  1. Obrázky budou načtené ihned, v důsledku toho by se měly automaticky projevit vyšší Open Rates; je pravděpodobné, že by to mohlo mít dopad i na Click Rates a konverze – to uvidíme u našich klientů
  2. Problém způsobí absence IP adresy a dalších informací z hlavičky u trackovacích pixelů – tímhle způsobem nebude možné detekovat polohu zařízení, ze kterého uživatel newslettery čte, ani jeho typ. Tím pádem nebude možné detekovat zařízení (mobil / desktop) ani jeho typ (např. Apple iPhone) a služby typu Litmus Analytics budou tím pádem trochu „slepé“.

Celkově to hodnotíme jako hodně vstřícný krok – vnímám to jako částečnou náhradu za nedávno zavedenou složku Hromadné, kdy některým klientům klesly konverze až o desítky procent. Sice nevěřím, že by to mohlo vrátit hodnoty na čísla před zavedením Hromadné složky, ale mohlo by to být poměrně zajímavé přilepšení – budeme to každopádně sledovat.

Budeme rádi, když se s námi podělíte o svoje poznatky, výsledky a měření.

Davidovi moc děkujeme za rozhovor.


Komentáře

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.