Články, které napsal Pavel Pola

Co přinesou změny na Seznam.cz pro e-mail marketéry?

Co přinesou změny na Seznam.cz pro e-mail marketéry?

Na včerejší konferenci GDPR & E-mailing, kterou pořádal Mailkit, bylo představeno několik zajímavých novinek, které se týkají e-mailového marketingu. O většinu z nich se postaral největší český provozovatel Seznam.cz. Od května 2018 bude povinný double opt-in V souvislosti s nástupem GDPR v květnu příštího roku se Seznam.cz rozhodl, že byť to nařízení jako takové výslovně nevyžaduje, tak […]

Číst více

Pomocné nástroje pro e-mailing

Na letošním Email marketing on-line summitu jsem měl tu čest mít několik přednášek, během kterých jsem odkazoval na některé z nástrojů, které pro naši práci používáme. Tady je jejich seznam: Doručitelnost senderscore.org – reputace IP adresy spamhaus.org/dbl – blacklisty multirbl.valli.org – blacklisty surbl.org – blacklisty SPF, DKIM, DMARC, DNS mxtoolbox.com – různé nástroje pro práci s […]

Číst více

Hledáme chytrého e-mailistu

Hledáme chytrého e-mailistu

Spam trap Segmentace Trigger Responziva Feedback Loop Autoresponder Chytáš se aspoň u půlky výrazů? Skvělý, možná jsi náš člověk, pokračuj dál: Bude se ti hodit, pokud: kóduješ v HTML a CSS krásné a responzivní e-maily máš v malíčku Excel nebo i složitější databáze přemýšlíš o uživatelském zážitku pro lepší účinek používáš personalizaci a segmentaci jsi tak trochu šťoura – testuješ, analyzuješ data a […]

Číst více

Jak ušetřit 57 % nákladů na e-mailing?

Známé pořekadlo zní: 50 % výdajů na marketing jsou vyhozené peníze – jen nevíme, které to jsou. V e-mailingu naštěstí řešení existuje, i když si ho naši klienti často nechtějí vůbec připustit. Jde o to, že v databázi mají neaktivní zákazníky. Tito zákazníci nijak nereagují na zasílané kampaně, tím pádem je zbytečné platit za to, že jim […]

Číst více

Zásadní změna – E-mail Seznam.cz zobrazuje obrázky

Zásadní změna – E-mail Seznam.cz zobrazuje obrázky

E-mail Seznam.cz má v ČR dominantní postavení – až 70% zákazníků našich klientů má schránku na některém z jejich serverů. Doposud ale nikdy nezobrazoval rovnou obrázky v newsletterech, člověk musel kliknout pro jejich zobrazení. Od 25.9. je to ale jinak – Seznam.cz implicitně zobrazuje obrázky v e-mailech, není nutno nic vynucovat. Podle nás je to dost zásadní […]

Číst více

E-mailové přikázání první: NENAKOUPÍŠ!

E-mailové přikázání první: NENAKOUPÍŠ!

Tohle je první z dvanácti e-mailových přikázání, které můžete nasbírat během mých dovolených. Stačí jen vychytat ten správný okamžik, kdy místo mě odpovídá automat. 😉 Aby e-mailing fungoval opravdu dobře, je potřeba zvládnout přihlášení uživatelů. Aby se z náhodného návštěvníka stal loyajální zákazník, je třeba: vytipovat vhodná místa pro přihlášení a správně ho nabídnout spousta webů […]

Číst více

Číslo týdne: Open rate 47% nebo click rate 22%? Žádný problém.

Číslo týdne: Open rate 47% nebo click rate 22%? Žádný problém.

Posíláte newslettery? Díváte se na Open Rate a Click Rate? Vsadím boty, že ano. My jsme u jednoho klienta dokázali už přes dva měsíce držet tyhle metriky vysoko nad běžným standardem. Podívejte se sami:   Průměrně máme za dva měsíce Unikátní Open Rate na 46.9%, Unikátní Click Rate na 22.5%. Špičky přitom sahají až na […]

Číst více

Povinný DKIM na Seznam.cz – co to znamená pro marketéry?

Povinný DKIM na Seznam.cz – co to znamená pro marketéry?

Seznam.cz oznámil od 1.4.2015 zpřísnění podmínek pro marketéry využívající hromadný e-mailing. Nově bude v doručených hromadných e-mailech vyžadovat tzv. DKIM podpis. Co to obnáší technicky jsem podrobně popsal v dřívějším článku, teď se podíváme, co to znamená prakticky pro marketéry. Zásadně se to totiž může dotknout transakčních e-mailů (např. s potvrzením objednávek). Používáte MailChimp, GetResponse, […]

Číst více

Na tento e-mail neodpovídejte aneb 7 zásad správné zákaznické podpory

Na tento e-mail neodpovídejte aneb 7 zásad správné zákaznické podpory

Četl jsem nedávno zajímavý článek pojednávající o tom, že úspěch podnikání v dnešní době závisí především na úrovni zákaznického servisu. Až 89% zákazníků odejde ke konkurenci díky mizerné zákaznické podpoře. Dobře vyřešená stížnost může dokonce změnit naštvaného zákazníka v loajálního ambasadora vaší značky. Na druhou stranu – nedobytný support nebo dokonce extra odmítání komunikace je v […]

Číst více