Registrujte se na webinář 3. září: Hyper-personalizace v reálném čase.

Tři úrovně marketingové automatizace

Takové základní scénáře v našem webináři Hyperpersonalizace v reálném čase nehledejte. My půjdeme pěkně do hloubky. Přijďte si to poslechnout.

Správné odpovědi

  1. Přání k svátku (e-mail)
  2. Reaktivace zákazníků (e-mail)
  3. Omnichannel opuštěný košík (web personalizace + PPC + e-mail)

Jaké jste měli výsledky? Trefili jste všechno, nebo to nebylo 100%? Nevadí, tady najdete seznam scénářů, rozdělených do 3 kategorií marketingové automatizace. 

Úroveň 1 – v rámci jednoho nástroje (1 datový zdroj, typicky ESP nebo reklamní platforma)

Tyto scénáře si nastavíte v reklamní platformě, kterou využíváte. Asi základ, který dnes zná každý marketér.

  1. Welcome seriálE-mail (ESP)
    🎯 Cíl: Přivítat nové zákazníky, představit značku a nastavit očekávání.
  2. Opuštěný košíkE-mail nebo PPC (marketingová platforma + webtracking)
    🎯 Cíl: Připomenout zapomenutý košík a zvýšit konverzi.
  3. Opuštěná kategorieE-mail nebo PPC (marketingová platforma + webtracking)
    🎯 Cíl: Připomenout produkty, o které se zákazník zajímal, ale nenakoupil.
  4. Přání k svátkuE-mail (ESP se jménem)
    🎯 Cíl: Posílit loajalitu a pozitivní emoce dárkem nebo slevou.
  5. Výročí registraceE-mail (ESP s datem registrace)
    🎯 Cíl: Posílit loajalitu a pozitivní emoce dárkem nebo slevou.
  6. Review & feedback requestE-mail (ESP po potvrzení odeslání/doručení)
    🎯 Cíl: Získat recenze a zlepšit důvěryhodnost značky.
  7. Lookalike publika - PPC (platforma + webtracking)
    🎯 Cíl: Získat nové zákazníky, kteří mají podobné chování jako ti, kteří u vás nakoupili.

Výhody: 

  • Jednoduché, rychle nastavitelné scénáře
  • Nízké náklady na implementaci
  • Dobrý poměr cena výkon pro firmy s menším rozpočtem

Nevýhody:

Omezený pohled na zákazníka s omezeným množstvím dat o jeho chování vás může dovést k:

  • méně efektivnímu využití rozpočtu
  • slabšímu výkonu kampaní

Úroveň 2 – propojení více datových zdrojů 

Pokud chcete své kampaně obohatit, ale nepotřebujete sjednotit komunikaci na všech kanálech, můžete najít vhodné scénáře pro své kampaně v úrovni 2. Nejčastější využití těchto automatizací najdeme v e-mailingu.

  1. Poděkování po nákupuE-mail (ESP + CRM + produktový feed)
    🎯 Cíl: Poděkovat za nákup, podpořit další objednávku nebo upsell
  2. Cross-sell kampaně – E-mail nebo web personalizace nebo PPC (marketingová platforma + CRM + produktový feed)
    🎯 Cíl: Zvýšit průměrnou hodnotu objednávky nabídkou souvisejících produktů.
  3. Upsell kampaněE-mail nebo PPC remarketing (marketingová platforma + CRM + produktový feed)
    🎯 Cíl: Přesvědčit zákazníka ke koupi vyšší/lepší varianty produktu.
  4. Věrnostní klubE-mail nebo SMS (marketingová platforma + CRM + loyalty systém)
    🎯 Cíl: Aktivovat zákazníka k využití věrnostních bodů nebo výhod.
  5. Hlídací pesE-mail nebo SMS (ESP + skladový systém)
    🎯 Cíl: Informovat zákazníky, že produkt je opět dostupný, a získat objednávku.
  6. Price drop alertE-mail nebo SMS nebo PPC (marketingová platforma + produktový feed + CRM)
    🎯 Cíl: Upozornit na zlevnění produktu a urychlit nákupní rozhodnutí.
  7. Poprodejní péčeE-mail nebo web personalizace (ESP + CRM + CSM)
    🎯 Cíl: Edukovat zákazníky, budovat důvěru a posouvat je k nákupu.
  8. PřesouhlaseníE-mail nebo SMS (CRM + marketingová platforma)
    🎯 Cíl: Připomenout expiraci předplatného a motivovat k prodloužení.
  9. Event reminder & follow-upE-mail nebo SMS (CRM + event platforma)
    🎯 Cíl: Zvýšit účast na akci a udržet zájem i po jejím skončení.

Výhody:

  • Přesnější segmentace = lepší výsledky. Máme ozkoušeno, že automatizované e-mailové kampaně fungují až o 37 % lépe (zdroj Pavel Pola - Marketing Festival 2025)

Nevýhody:

  • Časem dojdete k takovému množství scénářů, kdy se úroveň 2 stane naopak časově neudržitelnou.
  • Možná váš zákazník neholduje e-mailu, ale najdete ho spíš na Instagramu. K tomu už ale potřebujete ucelený profil zákazníka, který získáte jedině v úrovni 3 - Customer Data Platform.

Úroveň 3 – Customer Data/Experience Platform

Jednorožec marketingové automatizace - CDxP. Jediná platforma, která sjednotí všechna vaše data a přivede omnichannel scénáře k životu během pár milisekund. Se zapojením AI vám dokonce pomůže vyladit segmentaci do detailu 

CDP zvládne všechny předchozí scénáře, ale u nástrojů použitých ve scénářích si odmyslete “nebo”. Protože zvládne vaše sdělení doručit na všech platformách (e-mail, PPC i na sockách, přizpůsobí web, rozešle sms nebo i WhatsApp zprávu). 

  1. Win-back campaignE-mail + Push + In-App + PPC (e-shop, CDP)
    🎯 Cíl: Aktivovat zákazníky, kteří delší dobu nenakoupili.

  2. Omnichannel abandoned cartE-mail + Push + In-App + PPC (CDP)
    🎯 Cíl: Zvýšit konverze z košíku pomocí více kanálů podle preferencí zákazníka.

  3. Real-time upsellIn-App message + Push + E-mail (CDP)
    🎯 Cíl: Okamžitě doporučit relevantní produkt/službu v reálném čase.

CDP use casy jsme detailně popsali v článku Praktické využití Customer Data Platform.

Výhody:

  • Budete dobře znát svého zákazníka a získáte tak výhodu nad konkurencí.
  • Pokud si správně nastavíte scénáře, nebudete plácat marketingový rozpočet v kanálech, které vašeho zákazníka nezajímají.
  • Posílíte vztak zákazníka k vaší značce díky hyper-personalisovanému přístupu.
  • Ušetříte čas marketingového týmu, který tráví přípravou kampaní.

Nevýhody:

  • Složitá implemetace (počítejte cca 6 měsíců)
  • Vysoká počáteční investice, ale z našich zkušeností je návratnost při správné implementaci vysoká (kampaně budou efektivnější a čeká vás úspora v marketingovém rozpočtu).

Závěr

Nyní už asi tušíte, kde se váš marketing právě nachází a jestli ho povýšíte na další úroveň.

Pokud jste ready na 2, napište nám. Pokud už pokukujete po CDP, ale nejste si zatím jistí, přihlašte se na webinář Hyper-personalizace v reálném čase, kde se dozvíte víc.

Chci se s vámi spojit

ODESLAT
Děkujeme za Vaši zprávu. Co nejdříve Vás budeme kontaktovat.
Nastala chyba při vyplňování formuláře. Zkuste jej vyplnit znovu, nebo se nám ozvěte přímo uvedený email.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Chci se s vámi spojit

ODESLAT
Děkujeme za Vaši zprávu. Co nejdříve Vás budeme kontaktovat.
Nastala chyba při vyplňování formuláře. Zkuste jej vyplnit znovu, nebo se nám ozvěte přímo uvedený email.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.