Blog a jiné zápisky

Activ(at)eCheckPoint_HACKATHON v Activate kabátě

Activ(at)eCheckPoint_HACKATHON v Activate kabátě

Pár „vědomě utržených kolegů“ – Roman, Míša a Tomáš – se v pátek 25.5. účastnilo dalšího z řady hackathonů. Jednalo se o CRA #IOT HACKATHON, který byl tentokrát o tom, vymyslet a sestavit nejzajímavější prototyp čidla/senzoru, jež bude komunikovat prostřednictvím sítě LoRaWan a bude schopný přenášet užitečná data. Protože pro nás v Activate není pohyb […]

Číst více

Adobe Summit EMEA 2018

Adobe Summit EMEA 2018

Začátkem května jsem měl již tradičně (již po osmé) možnost zúčastnit se zdaleka největší akce svého druhu na našem kontinentu změřené na Digitální Marketing. Adobe Summit stále roste a letos se počet účastníků navýšil nad 5.000! To s sebou přineslo i nezvyklý efekt – nepodařilo se mi potkat se ani s některými zástupci našich klientů, […]

Číst více

Rozesíláte hromadné e-maily? A mohla bych je vidět?

Rozesíláte hromadné e-maily? A mohla bych je vidět?

Dovolila jsem si použít parafrázi ze slavného českého filmu Kulový blesk. Ono se to totiž snadno řekne: „Což takhle poslat nějaký newsletter?“, ale aby to mělo opravdu nějaký výsledek, tak je potřeba to udělat správně. A jestli to děláte správně, nebo ne, si můžete ověřit pomocí našeho checklistu. Ověřte si, jak si stojíte… Seznam věcí, […]

Číst více

Piwik vs. Google analytics vs. Adobe analytics

Piwik vs. Google analytics vs. Adobe analytics

Kdo trochu sledujete naši politickou scénu a současně digitální analytiku, tak zaregistroval, že Piráti odstranili ze svých stránek Google analytics a přešli na Piwik. V souvislosti s tímto bojem s datovou cloudovou hydrou se v médiích se to objevilo například takto: Strana se rozhodla postupně přejít od nástroje Google Analytics k open source systému Piwik, který umí […]

Číst více

MeasureCamp Prague 2017

MeasureCamp Prague 2017

Jestli jste v neděli ráno slyšeli ránu, tak to byl kámen, který mi spadl ze srdce potom, co třetí pražský MeasureCamp proběhl věřím celkem se ctí (mezi menší zaškobrtnutí lze počítat opožděná trička a chybějící kávu během Coffee Breaku – jestli víte o něčem dalším, dejte vědět – každý feedback nám pomůže organizaci dále zlepšovat). […]

Číst více

Velká data, velké peníze. Vše v oblacích

Velká data, velké peníze. Vše v oblacích

Cloudové technologie jsou naprosto magické. Jsou neuvěřitelně mocné. Jsou všudypřítomné. A jsou téměř zdarma. Zejména na začátku, když s nimi experimentujete. Podíváme se ale na to, co se stane pokud si nedáte pozor. Celé to začalo před více než rokem. V rámci Etnetera Group vznikla soutěž podporující hraní si s IoT udělátky. Reportáž z natáčení je […]

Číst více

Co přinesou změny na Seznam.cz pro e-mail marketéry?

Co přinesou změny na Seznam.cz pro e-mail marketéry?

Na včerejší konferenci GDPR & E-mailing, kterou pořádal Mailkit, bylo představeno několik zajímavých novinek, které se týkají e-mailového marketingu. O většinu z nich se postaral největší český provozovatel Seznam.cz. Od května 2018 bude povinný double opt-in V souvislosti s nástupem GDPR v květnu příštího roku se Seznam.cz rozhodl, že byť to nařízení jako takové výslovně nevyžaduje, tak […]

Číst více

GDPR z pár jiných úhlů pohledu

GDPR z pár jiných úhlů pohledu

GDPR je tématem dneška a bude tématem i příštího roku. Jako firma podnikající na poli digitálních dat z toho máme radost. Etnetera Activate dlouhodobě prosazuje používání best practices pro práci s osobními daty. Klienty učíme, že nákup databázi se nevyplácí, vedeme je k používání double opt-inů, anonymizujeme web data atd. Věřím, že GDPR pomůže v […]

Číst více

Czechitas na stáži

Czechitas na stáži

[% START %] V dohodnutý čas jsme si na recepci převzali Míšu a Terezku, které jsou u nás na stáži v rámci akce Digitální akademie. Děvčata dorazila usměvavá a plna elánu, uvidíme za 14 dní 🙂 A protože není čas na otálení, holky hned v našem Etneteřím Hubu absolvovaly Markovo školeníčko na téma Trendy ve virtuální […]

Číst více

Pomocné nástroje pro e-mailing

Na letošním Email marketing on-line summitu jsem měl tu čest mít několik přednášek, během kterých jsem odkazoval na některé z nástrojů, které pro naši práci používáme. Tady je jejich seznam: Doručitelnost senderscore.org – reputace IP adresy spamhaus.org/dbl – blacklisty multirbl.valli.org – blacklisty surbl.org – blacklisty SPF, DKIM, DMARC, DNS mxtoolbox.com – různé nástroje pro práci s […]

Číst více

Jak jsme předělávali Appmixer

Jak jsme předělávali Appmixer

V nedávné době se náš UX tým podílel na redesignu služby Appmixer. Jedná se o službu umožnující integraci a propojení API. Prostřednictvím Appmixeru lze veškerá propojení API jednoduše poskládat v grafickém editoru bez hlubších technologických znalostí. Na trhu existuje již celá řada podobných služeb, jsou to například Zapier, Built.io a Tray.io. A proto pro nás byla velká […]

Číst více

​Adobe Summit EMEA 2017

​Adobe Summit EMEA 2017

​Tak jako každý rok, i letos bylo květnové evropské vydání Adobe Summitu v závěsu za březnovou americkou verzí, která velikostí a významem odpovídá tamnímu trhu. Tím pádem vždy něco z obsahu prosákne na veřejnost a věděl jsem tedy, že jako digitální analytik se mohu těšit zejmnéna na Adobe Launch – kompletně přebudovaný Tag Management, který […]

Číst více

Holky <3 data

Holky <3 data

V našem etneteřím Hubu jsme hostili akci Meet your mentor pro Czechitas. Cílem večera bylo umožnit holkám v rámci celosemestrálního kurzu Digitální Akademie najít mentora pro svoji závěrečnou práci a možnost vyzkoušet si uplatnit nově nabyté znalosti z Digitální Akademie v praxi. Už jste někdy slyšeli o Czechitas? Jedná se o občanské sdružení, které pomocí […]

Číst více

Vánoční Fedora release party

Vánoční Fedora release party

Fedora je lixová distribuce, kterou spravuje Red Hat sídlíci v Brně. Dvakrát ročně do světa posílá novou verzi (dříve s roztomilými názvy, jako například Schrödinger’s cat, Spherical Cow nebo Heisenbug). A to už je přeci důvod k oslavě. Fedora release party se konala 16. prosince v našem společném prostoru v Praze. Vzhledem k tomu, že […]

Číst více

Jak optimalizovat directmailové kampaně pomocí RFM analýzy

Jak optimalizovat directmailové kampaně pomocí RFM analýzy

Pro společnost IKEA jsme vytvořili RFM analýzu hodnotící interakce členů věrnostního programu IKEA FAMILY. V ní se kromě obligátního pohledu na transakční historii uživatelů pohlíží také na jejich emailovou aktivitu (tedy angažovanost prostřednictvím komunikačního kanálu). Výstupy jsou pak založené na kombinaci těchto pohledů. Kde se protínají nadšenci do bydlení se sběrateli bodů?Přeci v IKEA FAMILY […]

Číst více

Marketing festival, vydání IV.

Marketing festival, vydání IV.

Na největší marketingovou akci roku jsme do Ostravy vyrazili Pendolinem. Nemohli jsme nechat bez povšimnutí místní genius loci, takže jsme konferenci uvítali náloží vtipů o Ostravacich (čti kratce) na naší landing page. První osobní lekci zdejších specifik jsme obdrželi hned v taxíku z nádraží na hotel (nejezdíme „do Stodolní“ ale „na Stodolní“ a „pičo“ je […]

Číst více