Zlepšete look & feel vašich newsletterů

Tohle je třetí díl našeho seriálu o e‑mail marketingu. V minulém díle jsme se věnovali prvnímu dojmu. Podle různých studií se ukazuje, že hezčí vizuální podoba pomáhá vytvářet větší důvěryhodnost. Proto je důležité se trefit do vkusu vašich zákazníků i vizuálně.

Aby to nebylo tak jednoduché, tak e‑mail jako médium má i svoje specifika, které je nutné brát při návrhu designu v úvahu. Zejména se jedná o:

  • zhruba třetina příjemců nevidí obrázky při prvním načtení, tedy je nutné nějak zaujmout i ty, kterým se nenačtou
  • velká část populace čte váš e‑mail na mobilu nebo tabletu, z toho důvodu je potřeba přizpůsobit obsah i menším zařízením
  • existují desítky různých e‑mailových klientů - desktopové, webové i mobilní - a je vice než vhodné, aby se e‑mail správně zobrazil na většině z nich.

Toto jsou (opět v bodech) základní otázky, kterými je vhodné se zabývat, při designování e‑mailového sdělení.

Checklist: Look & feel

✔️ Je design “hezký”?

✔️ Používáte šířku mezi 600‑700px?

✔️ Máte hlavní sdělení viditelné v náhledovém panelu (max. 300‑500px)?

✔️ Máte správně responzivní verzi pro mobilní zařízení?

✔️ Máte hlavní sdělení nakódované v HTML (= ne v obrázku?)

✔️ Máte CTA prvky nakódované v HTML (= ne v obrázku)?

✔️ Máte správně ALT texty u obrázků?

✔️ Máte správné velikosti obrázků v HTML?

✔️ Máte všechny obrázky správně nahrané na serveru?

✔️ Máte rozlišení obrázků přizpůsobené retina zařízením?

Kromě grafického designu je neméně důležitá typografie a copywriting. Ne každý e‑mailový klient dokáže zobrazit všechny fonty, které v kampani použijete. Na zakázkově vyrobený firemní font raději rovnou zapomeňte a zkuste využít některý z dostupných on‑line fontů. I když, ani tady není záruka, že se všem zobrazí správně.

Taky platí, že ne na každého bude působit vámi zvolený “tone of voice”. Zároveň je důležité pamatovat na čitelnost (opět s ohledem na různorodost zobrazovacích zařízení).

Checklist: Copywriting & typografie

✔️ Používáte správné fonty?

✔️ Máte správnou velikost fontů?

✔️ Máte správnou velikost řádkování?

✔️ Máte správně strukturu textu /odstavce, nadpisy, odrážky, …)?

✔️ Máte v pořádku kontrast písma / pozadí?

✔️ Máte správný poměr textu a obrázků?

✔️ Používáte vhodný copywriting?

✔️ Máte texty bez překlepů a gramatických chyb?

Pomohl vám třetí díl našeho seriálu? Bylo vám to všechno jasné a hravě jste si všechny body zkontrolovali nebo máte nějaké dotazy? Budeme rádi, když nám dáte vědět, třeba na e‑mailu: pavel.pola@etnetera.cz

V následujícím dílu budeme probírat call‑to‑action prvky. Těmi můžete klienta vyzvat ke konkrétní akci, vtáhnout do děje, či přimět, aby Vám dal svůj čas i příště.

Přečti si taky