Cookieless budoucnost podle Seznamu

Na budoucnost bez cookies třetích stran u Google jsme se již podívali. Jak se na cookieless dobu připravuje český Seznam.cz?

Ukončení podpory 3rd party cookies v prohlížeči Chrome se zdá být nevyhnutelné. A přináší to s sebou zásadní změny pro všechny zúčastněné. Pravděpodobně vyjma koncových uživatelů, kteří se možná setkají s méně relevantní reklamou :-)

V Seznamu myslí na inzerenty i na své partnery a mají pro ně několik doporučení, jak se na “Cookiepocalypse” připravit. Protože štěstí (a příjmy z reklamy) přeje připraveným.

Tady jsou top tipy:

Přenasaďte konverzní a retargetingový kód

Upravte si retargetingové a konverzní kódy tak, aby obsahovaly e-mailovou nebo zahashovanou e-mailovou adresu uživatele. Tímto způsobem můžete část uživatelů přidávat do retargetingových seznamů nebo započíst jejich konverze. A to i v případě, kdy prohlížeč zablokuje uložení cookie. Ale bacha, informace o rozšířeném zpracování dat nesmí chybět v cookie/souhlasových lištách a na stránkách o ochraně soukromí.

Motivujte uživatele k přihlášení

Když se uživatel přihlásí pomocí e-mailu, je snadnější ho identifikovat pro účely retargetingu a měření konverzí. Takže uživatele chcete aktivně a pozitivně motivovat k tomu, aby se na vašich stránkách přihlásili. Tím získáte 1st party data, které následně můžete efektivně využívat a která do budoucna plně nahradí většinu cílení, která stojí na cookies třetích stran. Nejlepších výsledků na Seznamu dosáhnete, pokud uživatelům nabídnete Přihlášení přes Seznam, protože je největší šance, že s takovým mailem bude uživatel přihlášený při konzumaci obsahu na webech Seznamu.

Začněte cílit na vlastní seznamy zákazníků

Zkuste použít cílení nezávislé na 3rd party cookies - cílení na vlastní seznamy zákazníků, kteří vám k tomu udělili souhlas. Umožní vám to segmentovat kontakty a tvořit publika, která v běžném retargetingu nejsou dostupná – například seznamy uživatelů, kteří si zakoupili konkrétní výrobek nebo kombinaci výrobků, jsou z určitého města, lookalike audience a podobně.

Zkuste cílení nezávislé na identitě

Začněte používat cílení zcela nezávislá na identitě uživatelů. Využít můžete například jednoduché obsahové kampaně nebo kontextových cílení (reklama se zobrazí v kontextu s obsahem webové stránky). Tím můžete nepřímo zacílit uživatele, kteří se zajímají o vybraná témata nebo klíčová slova v obsahové síti.

Co z toho vyplývá?

Čím dříve začnete, tím lépe. Už teď přes 20 % uživatelů surfuje na Internetu s browsery, které cookies třetích stran blokují defaultně (Safari a Firefox). Do konce letošního roku to pravděpodobně budou všichni.

Výše zmíněná doporučení jsou určená primárně pro inzerenty a partnery Seznamu. Lze je však zobecnit a pak platí i pro jiné poskytovatele inzerce. Více o cookieless budoucnosti v Seznam světe najdete na speciálním rozcestníku: https://o.seznam.cz/cookieless

Přečti si taky