Zlepšete první dojem vašeho e‑mail marketingu

Tohle je druhý díl našeho seriálu o e‑mail marketingu. V minulém díle jsme se věnovali doručitelnosti. Když už se vám podařilo e-mail doručit, přichází okamžik prvního dojmu. Jak příjemce oslovíte, jak na něj zapůsobíte, aby váš e‑mail vůbec otevřel?

První dojem ovlivňuje několik zásadních faktorů:

  1. jestli příjemce váš e‑mail očekává
  2. čas doručení
  3. odesílatel
  4. předmět
  5. pre‑header

První dva body jsou zásadní: je trapas, když nepošlete e‑mail, pokud ho zákazník očekává (např. uvítání do klubu, poděkování po nákupu) a stejně tak to může dopadnout špatně, pokud budete posílat věci, které zákazník nečeká (a nejedná se o příjemné překvapení).

Druhá část se týká času doručení - každý e‑mail má ideální čas na to, aby byl doručen. U zapomenutého hesla to musí být ideálně do minuty od doby, kdy o to zákazník požádal, jinak ho pomalu ztrácíte, u nabídky zboží nebo služeb by to ideálně mělo být tehdy, kdy je zákazník zvyklý na podobné akce reagovat a může s tím něco reálně udělat (např. objednat).

První dojem taky udělá trojice prvků, která je jediná vidět v inboxu v okamžiku, kdy e‑mail dorazí. Podle studie, kterou vypracoval Mailkit ve spolupráci se STEM, lidi jako první kontrolují odesílatele, pak teprve předmět a nakonec i pre‑header. To, že je odesílatel nejdůležitější je poměrně logické - nikdo nemá rád SPAM, žijeme v době tzv. permission marketingu, takže v první řadě si kontrolujeme, jestli vůbec věříme tomu, kdo nám e‑mail poslal a budeme se jím zabývat dál.

69,1 % příjemců jako první zkontroluje, od koho e‑mail dorazil - teprve podle toho řeší, jak se k němu zachová (= otevře, označí jako SPAM apod.).
(zdroj: studie Mailkit ve spolupráci se STEM, 2018)

Časté chyby se dělají i v pre‑headeru, doporučujeme ho kódovat pomocí níže uvedeného kódu, který zajistí např. i to, aby se za vaším textem neobjevovaly fragmenty dalšího textu / kódu.

Checklist: První dojem

✔️ Posíláte určitě všechny e‑maily v čase, kdy je zákazník očekává nebo je zvyklý na ně reagovat?

✔️ Používáte správné jméno odesílatele?

✔️ Používáte rozumně dlouhé jméno odesílatele?

✔️ Nepoužíváte smajlíky v předmětu?

✔️ Máte předmět dostatečně lákavý?

✔️ Máte předmět rozumně dlouhý?

✔️ Nepoužíváte více vykřičníků / otazníků apod.?

✔️ Nepoužíváte předmět psaný kapitálkami?

✔️ Používáte pre‑header?

✔️ Máte pre‑header správně nakódovaný v HTML?

✔️ Máte pre‑header vyplněný i v TXT verzi?

A jak by tedy měl vypadat ten správně nakódovaný pre‑header? Takto (ty “divné” znaky jsou vlastně neviditelné mezery, které se připojí k existujícímu textu pre‑headeru; můžete jich tam mít klidně 100 - a funguje to):

Správně nakódovaný pre-header

Pomohl vám náš druhý díl seriálu? Bylo vám to všechno jasné a hravě jste si všechny body zkontrolovali nebo máte nějaké dotazy? Budeme rádi, když nám dáte vědět, třeba na e‑mailu: [email protected]

Příště se podíváme na to, jak vaše e‑maily vypadají, co vám říká typografie nebo trefný copywriting.

Přečti si taky