Zlepšete segmentaci, personalizaci a zvyšte angažovanost svých zákazníků

Tohle je osmý díl našeho seriálu o e‑mail marketingu. V minulém díle jsme se věnovali odhlašování, dneska se podíváme, jak mu předcházet. Víte o tom, že největší příjmy generují personalizované a segmentované kampaně? Takové, které jsou dobře zacílené a trefí se do aktuálních potřeb vašich zákazníků? Na druhou stranu, jakmile máte většinu databáze pasivní, tak se nesmíte divit, že peníze nepřicházejí - nejspíš totiž doručujete do SPAMu.

Segmentovat se dá podle spousty kritérií - např. nákupní historie, navštívené kategorie na webu, lokality, pohlaví, doby od registrace apod.

Personalizovat je vhodné nejen oslovení, ale i správné skloňování textu podle pohlaví (abyste se vyhli tomu trapnému “Vážený zákazníku / Vážená zákaznice”) a samozřejmě samotný obsah. Když to uděláte, tak uvidíte, jaký rozdíl to přinese. Doporučujeme taky vyhodnocovat výsledky podle úrovní angažovanosti příjemců - hned totiž poznáte, která skupina je nejlepší a do které se vyplatí více investovat.

Pokud angažovanost nevyhodnocujete, podívejte se aspoň na Open Rate - pokud ho máte dlouhodobě pod 10 %, tak je celkem dost pravděpodobné, že už budete doručovat do SPAMu (v takovém případě zkontrolujte reputaci svojí domény podle tipů, které jsme uvedli v prvním díle - hlavně Google Postmaster Tools a Seznam Feedback-Loop).

Checklist: Angažovanost

✔️ Sledujete angažovanost uživatelů?

✔️ Máte alespoň 60 % databáze angažovaných zákazníků?

✔️ Odhlašujete neangažované zákazníky?

✔️ Posíláte s pravidelnou (a předvídatelnou) frekvencí?

✔️ Snižujete frekvenci e‑mailů podle angažovanosti zákazníků?

✔️ Máte implementované reaktivační kampaně?

Checklist: Personalizace a Segmentace

✔️ Je obsah relevantní pro příjemce?

✔️ Používáte personalizované oslovení?

✔️ Používáte personalizované texty podle pohlaví? (byl / byla)

✔️ Personalizujete obsah podle dat od zákazníka (nákupní historie apod.)?

✔️ Personalizujete podle chování zákazníka na webu?

✔️ Používáte personalizaci podle lokality?

✔️ Upravujete frekvenci newsletterů po zamítnuté reklamaci?

✔️ Posíláte newslettery na základě segmentace databáze? Máte alespoň 60 % databáze angažovaných zákazníků?

Pomohl vám osmý díl našeho seriálu? Bylo vám to všechno jasné a hravě jste si všechny body zkontrolovali nebo máte nějaké dotazy? Budeme rádi, když nám dáte vědět, třeba na e‑mailu: pavel.pola@etnetera.cz

V následujícím dílu budeme probírat automatizaci - protože přece nechcete dělat každý newsletter rukama, když za vás můžou pracovat stroje.

Chci se s vámi spojit

ODESLAT
Děkujeme za Vaši zprávu. Co nejdříve Vás budeme kontaktovat.
Nastala chyba při vyplňování formuláře. Zkuste jej vyplnit znovu, nebo se nám ozvěte přímo uvedený email.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Přečti si taky