Zlepšete svůj Opt‑out proces

Tohle je sedmý díl našeho seriálu o e‑mail marketingu. V minulém díle jsme se věnovali procesu přihlašování, teď se podíváme na opačný konec zákaznického cyklu. Nikdo samozřejmě nevidí rád, když zákazníci odchází, ale pokud jste je nedokázali přesvědčit, aby zůstali, tak jim v tom odchodu nebraňte a naopak se rozlučte s grácií, aby se případně ještě rádi vrátili.

Hned odhlaste ty, kterým přestala fungovat e‑mailová schránka (ale abyste to vůbec zjistili, tak je nutné aspoň jednou za kvartál každému z nich nějaký ten e‑mail poslat) a stejně tak je velkou chybou, když neodhlásíte toho, kdo váš e‑mail označil jako SPAM (tady zase musíte mít zaregistrovaný tzv. Feedback‑Loop - abyste vůbec věděli, kdo vás tak označil).

Velmi doporučujeme odhlásit i ty, kdo za posledních 12 měsíců neudělali vůbec žádnou aktivitu - neotevřeli e‑maily, nechodí na web, nenakupují - tím si dokonce můžete zlepšit i reputaci a tím pádem doručitelnost. Pokud např. posíláte s Open Rate menším než 10 % (a tím pádem je evidentní, že posíláte lidem, které to nezajímá), tak dostáváte penalizaci a máte mnohem větší šanci, že budete padat do SPAMu.

Nebojte se udělat odhlašovací odkaz hezky viditelný (pro zákazníky ze Slovenska “tu” je opravdu nedostačující :-)). Většina moderních e‑mailových klientů ho stejně zobrazí ještě před samotným obsahem, tak se toho nemusíte bát.

Checklist: Opt‑out proces

✔️ Máte dostatečně viditelný odkaz pro odhlášení z newsletteru?

✔️ Máte správně List‑Unsubscribe v hlavičce?

✔️ Máte implementovaný One‑Click List Unsubscribe?

✔️ Odhlašujete neexistující adresy?

✔️ Odhlašujete dlouhodobě neaktivní adresy?

✔️ Odhlašujete lidi, kteří klikli na Toto je SPAM?

✔️ Umožňujete uživatelům snadné odhlášení?

✔️ Máte správně synchronizované odhlášení mezi všemi systémy?

Pomohl vám sedmý díl našeho seriálu? Bylo vám to všechno jasné a hravě jste si všechny body zkontrolovali nebo máte nějaké dotazy? Budeme rádi, když nám dáte vědět, třeba na e‑mailu: pavel.pola@etnetera.cz

V následujícím dílu se podíváme na angažovanost zákazníků - protože to je momentálně jeden z nejsilnějších ukazatelů, jestli doručit do SPAMu nebo ne.

Přečti si taky