Digitální analytika se posouvá směrem k efektivnějšímu, rychlejšímu a bezpečnějšímu sběru dat. Jedním z kroků tímto směrem je server-side implementace Adobe Experience Cloud prostřednictvím Adobe Experience Edge Network.
V minulém článku jsme se věnovali tomu, jak server-side měření funguje a jaké k tomu používáme nástroje. Dnes se podíváme na jeho hlavní výhody a využití.
Edge Network umožňuje centralizovanou správu a měření dat napříč Adobe produkty. Místo implementace několika samostatných SDK (např. pro Adobe Analytics, Target nebo Audience Manager) nasadíte jedno jednotné SDK – Adobe Web SDK (nebo Mobile SDK pro aplikace).
Tento moderní přístup přináší zásadní výhody, zejména pokud kombinujete nástroje na digitální analytiku, personalizaci a aktivaci.
Pomocí jediného server-side requestu můžete současně využívat:
Klíčové je, že všechna tato data jsou odesílána jednotně přes Edge Network a odtud teprve putují do zmíněných systémů. Adobe vytvořilo jednotnou knihovnu (Web SDK), která tímto způsobem nahrazuje dosavadní samostatné kódy pro Analytics, Audience Manager, Target apod. – jeden společný skript nyní zvládne komunikovat se všemi těmito službami současně.
Na straně Adobe Experience Edge Network se pak data automaticky převedou do formátů potřebných pro jednotlivé produkty. Prakticky to znamená, že například jeden odeslaný hit může současně zaznamenat návštěvu v Analytics, zaregistrovat vlastnost uživatele v AAM a vyžádat personalizovaný obsah z Targetu – vše v rámci jediné interakce mezi prohlížečem a serverem.
Web SDK nahrazuje potřebu používat více různých tagů nebo knihoven. Nasazení a údržba Adobe produktů je tak výrazně jednodušší, zejména při změnách webu nebo nových funkcích.
Příklad z praxe: U klienta s kombinací produktů Adobe Analytics a Adobe Target jsme přešli na Web SDK. Výsledkem bylo jednak zrychlení načítání celé knihovny, ale hlavně výrazně snazší nasazování nových testovacích variant a vyhodnocení jejich úspěšnosti.
Všechna data tečou skrze jedno místo – Edge Network. To zajišťuje konzistenci, zlepšuje datovou kvalitu a usnadňuje audit či debugování datových toků.
Příklad z praxe: Klient sbírá data z desítek webů. Díky Edge Network má jeden společný datový bod, kde snadno sledujeme správnost měření, datové transformace, mapování a personalizaci.
Jednotný přístup umožňuje efektivnější správu i po nasazení. Změny v měření nebo přidání nové události se řeší centrálně, bez nutnosti upravovat jednotlivé skripty.
Oficiální stránky Adobe uvádí, že Web SDK je až o 80 % menší než kombinace původních knihoven a načítá se až o 70 % rychleji.
Příklad z praxe: My naměřili lehce menší čísla (knihovna je menší o 34 % a načítá se o 40 % rychleji) , ale i ta mají pozitivní přímý vliv na rychlost načtení stránek a jsou dílkem do skládačky ke zlepšení Core Web Vitals, což je klíčové pro SEO a uživatelský zážitek.
Hlavní výhody oceníte i při použití jediného nástroje, například Adobe Analytics. Ale skutečný potenciál se ukáže při kombinaci více služeb – například když měříte v Adobe Analytics, personalizujete obsah přes Target a zároveň využíváte segmenty v Audience Manageru.
V další části seriálu se podíváme na konkrétní příklad konfigurace měření do Adobe Analytics přes Edge Network, včetně vytvoření datové vrstvy, konfigurace Web SDK a validace datových toků.
Jsme experti na Digitální analytiku. Rádi vám pomůžeme s měřením vašich webů i aplikací.