Tohle je desátý díl našeho seriálu o e‑mail marketingu. V minulém díle jsme se věnovali automatizaci, dneska se podíváme, jak se pozná, že vám e‑mail marketing funguje. Výsledky se většinou nedají zlepšit přes noc. Naopak je nutné soustavně kampaně vyhodnocovat, zlepšovat a hlavně testovat, co by se dalo ještě změnit.
Pokud např. v každé kampani nemáte aspoň jeden A/B test, tak plýtváte potenciálem, který byste mohli získat.
Důležité je taky rozumět výsledkům a chápat je i v souvislostech (např. i takový A/B test, který dopadne zdánlivě nerozhodně, může v sobě skrývat hluboké poznání - takhle jsme např. pomocí věku a pohlaví zjišťovali citlivost na slovo “leták”). A pokud to děláte dobře, tak by neměl být problém držet Open Rate vyšší než 40 %, Click‑through Rate alespoň 20 % a podíl aktivních zákazníků v databázi byste měli mít aspoň 60 %.
V takovém případě vám bude e‑mailing určitě generovat mnohem víc, než do něj investujete - a o to tady přece dlouhodobě jde.
Jedním z našich zákazníků je např. Albert.cz. Rozesíláme pro něj 2x týdně newslettery (v úterý nové letáky, ve čtvrtek klasický newsletter) a výsledky jsou podle mého názoru opravdu hodně dobré. A funguje to i přesto, že e‑maily chodí do složky Hromadné :-).
✔️ Používáte pravidelně A/B testy pro zvyšování výsledků kampaní?
✔️ Používáte opakované dosílky kampaní na ty, kdo neotevřeli první nabídku?
✔️ Vyhodnocujete pravidelně ty správné metriky a optimalizujete výsledky?
✔️ Máte průměrný Open Rate newsletterů alespoň 40 %?
✔️ Máte průměrný Click‑through Rate newsletterů alespoň 20 %?
✔️ Máte podíl angažovaných zákazníků v databázi alespoň 60 %?
✔️ Máte podíl e‑mailingu na celkovém obratu on‑line alespoň 30 %?
Pomohl vám poslední díl našeho seriálu? Bylo vám to všechno jasné a hravě jste si všechny body zkontrolovali nebo máte nějaké dotazy? Budeme rádi, když nám dáte vědět, třeba na e‑mailu: [email protected]
Příště už nás čeká jen závěrečné shrnutí a kompletní checklist ke stažení…